צמד המילים "עיצוב פנים" מקשר אותנו מיד לעיצוב הבית ומדמיינים את הספות, השטיחים, חדר השינה ועיצוב המטבח.  תרשו לנו לחדש: עיצוב פנים לחללים מסחריים חשוב ומרכזי בדיוק כמו עיצוב פנים בבית.
על עיצוב  חלל מסחרי לא ניתן דגש עד לסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 ולא קישרו בין נפח המכירות לעיצוב החלל. חנות בגדים, לדוגמא, עוצבה על פי המוצרים שקיהוםבלו באותו היום, ללא שיקולים מסחריים או שיקולי עיצוב. 

אז מה זה בעצם עיצוב חלל מסחרי?
רשתות גדולות, חנויות פרטיות ומשרדים הבינו את הפוטנציאל שבעיצוב החלל. בנוסף, מודעות הצרכנים לנושא עלתה וכיום אנו מעוניינים לחוות את הקניה ולא רק לרכוש את המוצר.
בעיצוב חלל מסחרי חשוב להקפיד על סידור המוצרים ועיצוב החלל באופן שיהיה נוח ונגיש  לרוכש. יחד עם זאת, דואגים לעצב את החנות עצמה בצורה מושכת ועדכנית בסגנון שיעביר את ערכי המותג והחנות.

חנות שלה קהל יעד צעיר תעוצב באופן תוסס יותר מחנות שמוכרת חליפות ערב. קהל היעד הוא המטרה.
המטרה המרכזית היא לגרום ללקוח להישאר בחנות יותר זמן ולהתרשם מהמוצרים בצורה נינוחה ונעימה. בדיוק לזה הכוונה ב"חווית קנייה". ליצירת חוויה זו מקפידים על בחירת חומרים נכונה ל
ריהוט, הצבעים, המרווח בחנות ואף הריחות. לקוח שהרגיש בנוח בפעם הראשונה יחזור שוב ושוב כדי לחוות את אותה חווית קניה.


יחד עם עיצוב החנות עצמה שכולל את הריהוט, הצבעים וכדומה, יש להקפיד גם על סידור המוצרים וה"
הום סטיילינג" אשר מהווים גורם מרכזי בתהליך הרכישה.

 

עיצוב חלל מסחרי אינו כולל תכנון חנויות בלבד אלא גם עיצוב משרדים. בעיצוב משרד האתגר כפול מפני שעליו להיות מזמין ומרשים בעיני הלקוח ונוח עבור העובד בו ביומיום. בעיצוב משרד, חשוב מאוד לשדר את המסר והחזון של החברה. לדוגמא: עיצוב של משרד עורכי דין יהיה יוקרתי, נינוח ושליו לעומת משרד פרסום אשר ישדר אווירה צעירה ויצירתיות. כמובן, שייתכנו יוצאים מן הכלל וערכי המותג הם אלה שיובילו את תכנון החלל.

טיפים בנושא עיצוב פנים לחלל מסחרי:
1. אין צורך להעמיס חלל קטן בפריטים רבים ומיותרים. מעט פריטים ושימוש בצבעים בהירים תוך חלוקה נכונה של המוצרים יעניקו תחושה אוורירית ונינוחה יותר.
2. לצבעים וחומרים יש משמעות רבה, גם אם אינכם חושבים כך: לדוגמא,  צבעים כהים, או חומרים בעלי עיבוד גס יעניקו תחושת הגנה ומשפחתיות. השתמשו בחומרים ובצבעים בהתאם למסר אותו תרצו להעביר ללקוחותיכם.
3.
עיצוב תאורה חשוב בתכנון החלל המסחרי ונבחר על פי המטרה והצורך של העסק. תאורה בהירה וחזקה, לדוגמא, תתאים יותר לחנויות בגדים.
4. לצבעי המותג יש משמעות רבה עבור הרוכש. הקפידו להשתמש בצבעים המובילים שלכם לצורך בידול ממתחרים. על השימוש בהם להיות סביר ולא מוגזם.

 

אנו מאמינים כי עיצוב פנים אינו מתחיל ונגמר בבית.

לעיצוב המשרד או החנות יש משמעות רבה עבורכם, עבור עובדיכם ועבור לקוחותיכם.

עיצוב חלל מסחרי - למה זה טוב?

  • Facebook Square

צרו קשר  | בית חכם | עיצוב פנים | מאמרים וטיפים בנושא עיצוב פנים ואדריכלות | הבלוג שלנו בבלוגר | הום סטיילינג | הום סטייגי'ינג | פורטל עיצוב הפנים של ישראל | 
consilium מתמחה באדריכלות לבית, אדריכלות לעסקים, עיצוב פנים לבית, עיצוב פנים לעסקים, הום סטיילינג והום סטייג'ינג לבית ולעסקים